sobota, 11 sierpnia 2012

Na Targówku ludzie tracą głowy

ul. Wysockiego, Bródno

21 komentarzy:

  1. Kamilo, dziękuję :) Przypomina mi się robot z „Alternatywy 4”.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wierszyk: Przyjdź na Bródno, zgubić głowę tam nietrudno ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja mam lepieja: Lepiej stracić głowę niż kasy choć połowę! (ot taka promocja oszczędności mi wyszła ;)
    To pisałam ja - Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Straszny z Ciebie dusigrosz ;)) A co powiesz na to: Lepiej głowę strącić z karku, niż przyjść w gości bez podarku! W świetle spotkań u Ciebie to może służyć za przypomnienie :)

      Usuń
  4. Głowa odpadła 11 sierpnia a w sieci pojawiła się 18 sierpnia, znaczy tydzień się toczyła po bezdrożach czasoprzestrzeni, bo ja już nic nie rozumiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głowa jest mała, więc się długo turlała! :) (Pozostając w konwencji rymowanej).

      Usuń
    2. oj dana, oj dana, bardzo długo się turlała
      skrzydeł nie miała, do Gdańska nie doleciała
      nie frasuj się głowo, masz trumnę dębową
      na Bródnie musowo, kończysz koncertowo

      Usuń
    3. Boże! To jest bardziej makabryczne niż samo zdjęcie! :-o

      Usuń
    4. o rety! makabra się szerzy
      na blogu o znajdach i zgubach
      niech zajrzy jeśli nie wierzy
      a może znajdzie tam na ubaw

      tam głowa odpadła na Bródnie
      i leży tak sobie bez tułowia
      szukaj daj komplet tej trumnie
      bo smutna i sama jest głowa

      kaplica! nie masz tu tułowia
      zobaczysz tam klapek samotny
      na blogu o znajdach i zgubach
      na dworcu, niebieski wilgotny

      Usuń
    5. Pięknie! :) Powrót do baroku i wszechobecnego motywu vanitas :) Gdybyśmy byli na Facebooku, „zalajkowałabym” to!

      Usuń
    6. A ja się pytam, gdzie jest Ars moriendi i średniowieczne "dance macabre"?

      Usuń
    7. Jak wymyślisz, to będziesz miał :p To Ty jesteś specem od średniowiecza!

      Usuń
    8. (pierwszą zwrotkę na spokojnie, od drugiej należy czytać w tonie rewolucyjnym!)

      tańce makabry mnie nie kręcą
      Hanibal L. był wszak mordercą
      pustka, samotność i wielka smuta
      dziś w wątku tym mych rymów nuta

      ta głowa krzyczy memento mori!
      tej głowa mówi signum temporis!
      tracimy czas nasz na pappardelle
      miast kochać bliskich w każdą niedzielę

      można też spotkać starego druha
      nie klepać w kibord i gasić ducha
      oto prawdziwe głowy przesłanie
      oto przed nami nowe wyzwanie!

      Usuń
    9. :D Wymiata! Zgłoszę Cię na slam poetycki w Powiększeniu! Zrobimy na Tobie kasę ;)

      Usuń
  5. Ten wpis przybrał wyjątkowo wysoki poziom kulturalny. Postawiliście wysoko poprzeczkę, jak dla mnie nie do przekroczenia - poezja. To nie na moją głowę. Chyba pozostanę przy prozie ;). Tylko, co by tu na pisać? Jak na razie pomysłów brak, bo wszystko zostało zawarte w powyższych "rymowankach" :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast się z rymami mijać, przestań, proszę, się obijać ;))
      Ach, poczułam poetycki zew!

      Usuń
  6. Spróbuję sprowadzić temat na trochę inne, acz bliskie tory:

    ciągle głowa, tylko głowa, a gdzie reszta jest tułowa;))?

    Może ktoś zna odpowiedż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie reszta jest tułowia?
      Trudne to pytanie.
      Odpowiedzi teraz szukają blogowianie.
      Dwoją, troją, może niedaleko ulicy Sowia?

      A może, ktoś tam ją użytkuje?
      Ale w jakim celu?
      A może ktoś posadził ją tylko na swoim fotelu?
      I całymi dniami w nią się wpatruje?

      Usuń
    2. Widzę, że makabreska zatacza coraz szersze kręgi i wciąga kolejnych moich Czytelników – ci najbardziej niewinnie wyglądający piszą najbardziej upiorne rzeczy :D

      Usuń
  7. A może tułöw :

    Turla się przez Pragę, toczy się przez Bródno,
    Wpadł nawet do Wisły, o co nie jest trudno.
    Jack Russell go znalazł i porwał na Wolę,
    Tam kopnáł go dzieciak, co mijał przedszkole.
    Na pchli targ na Kole stąd miał bardzo blisko,
    Tam go chwycił cwaniak, co sprzedawał wszystko.
    Za 2 złote ( tanio!) kupił go działkowicz,
    Co lubi ozdoby
    I na grządce stanał - Krasnal Ogrodowy...

    OdpowiedzUsuń
  8. Internet, blogosfera. To rozległe Królestwa.
    A czyje?
    Moje, Twoje.
    Tak, właśnie społeczeństwa.

    Jest takie Królestwo.
    Świat ciemny, okrutny i tajemniczy.
    Rządzi nim zła władczyni.
    Zwie się KiNGalstwo.

    My, jej poddani, KiNGlowie.
    Wykonujemy jej rozkazy.
    Boimy się jej krwawej kary.
    Boimy się, że dostaniemy po głowie.

    Głowa odpadnie.
    A co z tłowiem?
    Nie powiem.
    Bo zła królowa, skaże mnie na wygnanie.

    OdpowiedzUsuń